The power of trust

Background
Milliy Deposits
Explore more profitable deposits!
More details
Background
Solfy Partner Program
Increase sales with installment card support
More details
1344
+998 78 148 00 10 Call Centre:
Operating hours from 9 AM to 9 PM
NBU in social networks:

Шесть акционерных банка приватизируются

13.05.2020 1901

Президент подписал Указ о стратегии реформирования банковской системы Узбекистана на 2020-2025 годы.

Согласно данному Указу:
 
Доли активов банков, не имеющих государственной доли, будут увеличены к 2025 году с имеющихся 15 процентов до 60 процентов, т.е. частные финансовые учреждения увеличатся.

К 2025 году в банковские капиталы, как минимум трех банков, имеющих государственную долю, будут привлечены иностранные инвесторы.

Предусматривается поэтапная приватизация государственных долей в “Ипотека-банк”, “Узсаноаткурилишбанк”, “Асака” банке, “Алокабанке”, “Кишлок курилиш банке” и “Туронбанке”.

В уставных капиталах “Национального банка Внешнеэкономической деятельности”, “Агробанка” и “Микрокредитбанка” государственная доля будет сохранена.

Руководителям министерств, ведомств и местных органов государственной власти запрещается вмешиваться в деятельность управления предпринимательских рисков банков.

0
1



Receive the Latest News

We will send one email a week, no spam

Latest site update date: 06/03/2023 09:44:54 pm

License of the Central Bank of the Republic of Uzbekistan No. 22 dated Dec. 25, 2022
© 2023 NBU. All rights reserved. If you find an error in the text, highlight the wrong text and press Ctrl + Enter

If you find a discrepancy in the information provided in different languages, please follow the option in the state language. When using the site materials reference to www.nbu.uz web-site is required

Feedback

Contacts

Opening hours of electronic applications
from 09:00 till 18:00 from Monday to Friday

101 Amir Temur Avenue, Tashkent 100084, Uzbekistan

Your message has been sent successfully

Our specialist will answer you within a working day. Due to the high number of requests during the COVID-19 pandemic, there may be some delays in responding to requests.

Take part in improving the quality of service
Please answer 3 questions
Go to quiz