Bosh sahifa
/
Yangiliklar
/
2016-yilgi Davlat maqsadli jamg'armalari byudjetla...

2016-yilgi Davlat maqsadli jamg'armalari byudjetlari loyihalarining asosiy ko'rsatkichlari tasdiqlandi

12.11.2015

Mamlakatimizning asosiy moliyaviy hujjati – 2016-yilgi Davlat byudjeti va davlat maqsadli jamg'armalari byudjetlari, shuningdek, soliq va byudjet siyosatining asosiy yo'nalishlari loyihalarida qayd etilganidek, kelgusi yilda Respublika yo'l jamg'armasi hisobidan avtomobil yo'llarni, ko'prik va yo'l o'tkazgichlarni qurish va qayta qurish, yo'l atrofi infrastrukturasini rivojlantirish, avtomobil yo'llarini saqlash va joriy ta'mirlash hamda texnikalar xarid qilish uchun 2,8 trln. so'm mablag'larini yo'naltiriladi.

O'zbekiston Respublikasi Prezidentining 2015-yil 6-martdagi  2313-sonli qarori bilan tasdiqlangan 2015-2019-yillarga muxandislik kommunikatsiyalari va yo'l-transport infrastrukturasini modernizatsiya qilish va rivojlantirish Dasturiga asosan Respublika yo'l jamg'armasi hisobidan:

- umumfoydalanuvdagi avtomobil yo'llarini qurish va rekonstruksiya qilish ishlari uchun            1 582,6 mlrd. so'm (jami harajatlarning 55,7 foizi), shu jumladan 352,6 mlrd. so'm xalqaro moliya institutlarining imtiyozli kredit mablag'lari yo'naltiriladi. Natijada, 513,7 km xalqaro va davlat ahamiyatidagi avtomobil yo'li, shu jumladan 449 km O'zbek milliy avtomagistrali tarkibiga kiruvchi avtomobil yo'llari uchastkalari foydalanishga topshiriladi.

Jumladan, OTB imtiyozli qarz mablag'lari hisobiga 2016-yilda jahon talablari va andozalariga javob beradigan 191 km avtomobil yo'li quriladi, bu esa mamlakatimiz transport tizimining tranzit imkoniyatini oshirish imkonini beradi;

-  umumfoydalanuvdagi avtomobil yo'llarini ta'mirlash va saqlash uchun 903,6 mlrd.so'm yo'naltirilib, bu esa 118 km umumfoydalanuvdagi avtomobil yo'lini to'la tamirlash imkonini beradi;

- umumfoydalanuvdagi avtomobil yo'llarini saqlash va joriy ta'mirlash uchun texnikalar xarid qilish uchun 100 mlrd.so'm yo'naltiriladi.

2016-yilda Moliya vazirligi huzuridagi byudjetdan tashqari, umumta'lim maktablari, kasb-hunar kollejlari, akademik litseylar va tibbiyot muassasalarini rekonstruksiya qilish, mukammal ta'mirlash va jihozlash Jamg'armasi hisobidan ta'lim va tibbiyot muassasalarini qurish va qayta tiklash ishlari va jihozlash (qayta jihozlash) maqsadlari uchun  1,5 trln.so'm, shundan:

-umumta'lim maktablari bo'yicha – 480,7 mlrd.so'm 28 ta yangi maktablarni qurish, 339 ta umumta'lim maktablarini rekonstruksiya va mukammal ta'mirlash uchun va ularni mebel, o'quv laboratoriya asbob-uskunalari va sport jihozlari bilan ta'minlash uchun;

-akademik litseylar va kasb-hunar kollejlari bo'yicha - 251,1 mlrd.so'm 120 ta akademik litseylar va tibbiyot muassasalarini rekonstruksiya qilish va mukammal ta'mirlash hamda kasb-hunar kollejlarining o'quv ishlab chiqarish ustaxonlarini 1223 to'plam zamonaviy dastgohlar va 661 to'plam ingliz tili fani xonalari uchun multimediya jihozlari bilan ta'minlash harajatlari uchun;

-tibbiyot muassasalari bo'yicha – 553,3 mlrd.so'm 168 ta tibbiyot muassasalarini, jumladan, 20 ta ruhiy asab kasalliklari dispanserlari, 11 ta oilaviy poliklinikalar, 99 ta tuman tibbiyot birlashmalarini  va 2 ta silga qarshi kurash dispanserlarini rekonstruksiya va kapital ta'mirlash maqsalari uchun yo'naltiriladi.

Bundan tashqari, bolalar va o'smirlar sport maktablarini moddiy-texnika bazasini mustahkamlash va ularni zarur sport anjomlari  va jihozlari bilan ta'minlash uchun O'zbekiston Respublikasi Xalq ta'limi vazirligi huzuridagi Bolalar sportini rivojlantirish jamg'armasi orqali 98,9 mlrd.so'm mablag'lar ajratib beriladi.

O'zbekiston Respublikasi Prezidentining 2011-yil 20-maydagi 1533-sonli qarori bilan tasdiqlangan 2011-2016 yillarda oliy ta'lim muassasalarining moddiy-texnika bazasini modernizatsiyalash va mutaxassislar tayyorlash, sifatini tubdan yaxshilash Dasturining ijrosini ta'minlash maqsadida, Oliy o'quv yurtlarining moddiy-texnika bazasini rivojlantirish jamg'armasining asosiy parametrlarida oliy ta'lim muassasalarining o'quv laboratoriya korpuslari, talabalar turar joylari va sport inshootlarini qurish, rekonstruksiya qilish, kapital ta'mirlash va jihozlash maqsadida Davlat byudjeti va homiylik mablag'lari hisobidan 2016-yilda               355,6 mlrd.so'm mablag' ajratilishi ko'zda tutilgan.

Xususan, 2016-yilda ko'zda tutilgan limitlar doirasida 14 ta oliy ta'lim muassasalarining 52 ta obyektlarida qurilish, rekonstruksiya  va kapital ta'mirlash ishlari, jumladan:

- 1 400 o'rinli 2 ta o'quv korpusi, 400 o'rinli 1 ta talabalar turar joyi va 2 ta sport inshootini qurish; - 21 685 o'rinli 23 ta o'quv korpusi, 2 480 o'rinli 8 ta talabalar turar joyi, 2 ta axborot-resurs markazi va 3 ta oshxona binosini rekonstruksiya qilish;  - 5 230 o'rinli 5 ta o'quv korpusi, 840 o'rinli 2 ta talabalar turar joyi,  3 ta sport inshooti va 1 ta madaniyat saroyini kapital ta'mirlash ishlari ko'zda tutilgan.

Shuningdek, o'quv jarayonini tubdan yangilash va mutaxassislar tayyorlash sifatini yanada oshirish maqsadida 2016-yilda qurilish, rekonstruksiya va kapital ta'mirlanib, foydalanishga topshirilishi rejalashtirilgan oliy ta'lim muassasalari obyektlarini o'quv mebellari, axborot-kommunikatsiya texnikalari, sport anjomlari, maishiy texnika vositalari, shuningdek, zamonaviy o'quv-laboratoriya jihozlari bilan ta'minlash maqsadida, 100,0 mlrd.so'm mablag' ajratish belgilangan.

Sug'oriladigan yerlarning meliorativ holatini yaxshilash Jamg'armasining 2016-yilgi harajatlari O'zbekiston Respublikasi Prezidentining 2013-yil 19-apreldagi “2013-2017-yillar davrida sug'oriladigan yerlarning meliorativ holatini yanada yaxshilash va suv resurslaridan oqilona foydalanish chora-tadbirlari to'g'risida”gi  1958-sonli qaror asosan belgilangan maqsadli parametrlarga muvofiq amalga oshiriladi.

Yuqorida ko'rsatilgan Davlat dasturi doirasida, 2016-yilda sug'oriladigan yerlarning meliorativ holatini yaxshilash Jamg'armasi yerlarning meliorativ holatni yaxshilash tadbirlari uchun     422,0 mlrd so'm mablag' yo'naltirish rejalashtirilmoqda.

Buning natijasida quyidagilar: - 739 km kollektor tarmoqlarini, 337 km yopiq-yotiq kollektor drenaj tarmoqlarini, 115 ta vertikal drenaj quduqlarni, 5 ta meliorativ nasos stansiyalarni,            1 086 ta kuzatuv quduqlarini va 6 ta yirik gidrotexnik inshootlarni, 3 km inpektorlik yo'llarni qurish va qayta qurish ishlari amalga oshiriladi; - umumiy uzunligi 13,9 ming km kollektorlarini, 1,7 ming km yopiq-yotiq drenaj tarmoqlarini, 790 ta vertikal drenaj quduqlarini, 24 ta meliorativ nasos stansiyalarini, 1 500 ta gidrotexnik inshootlarini ta'mirlash-tiklash ishlari amalga oshiriladi; - melioratsiya va suv xo'jaligi qurilishi hamda ekspluatatsiya korxonalarining moddiy texnik bazasini mustahkamlash maqsadida 152 ta meliorativ texnika va uskunalar yetkazib beriladi;

- 5,3 ming gektarda tomchilatib sug'orish tizimini joriy qilish uchun qurilish-montaj ishlari amalga oshiriladi.

Ushbu tadbirlarni amalga oshirish natijasida, 282,0 ming gektar sug'oriladigan yerlarning meliorativ holatini yaxshilanishiga erishiladi, shuningdek, qishloq xo'jaligi mahsulotlari hosildorligi o'sishiga va fermer xo'jaliklari daromadlari oshishiga imkon beradi.

2016-yilda O'zbekiston Respublikasining Bandlikka ko'maklashish davlat jamg'armasi daromadlari asosan korxonalar, muassasalar, tashkilotlarning ish haqi fondidan majburiy ajratmalari hisobidan shakllanib, ishsizlar malakasini oshirish va qayta tayyorlash ishlari, bandlikka ko'maklashish Markazlarini saqlash harajatlarini oshirishni, ishsizlik bo'yicha nafaqalar to'lashni ta'minlaydi.

Soliq-byudjet siyosatini takomillashtirish bo'yicha taklif etilayotgan chora-tadbirlarni inobatga olgan holda: Davlat byudjetining daromadlari (davlat maqsadli jamg'armalarisiz)                         40,5 trln.so'mni; Davlat byudjetining xarajatlari (davlat maqsadli jamg'armalarisiz) 42,7 trln. so'mni;

Davlat maqsadli jamg'armalarining daromadlari va harajatlari 23,4 trln. so'mni tashkil etadi.

Davlat byudjetining taqchilligi YAIMga nisbatan 1,0 foiz miqdorida prognoz qilinmoqda va uni respublika byudjetining erkin qoldiq mablag'lari, ya'ni 2016-yil 1-yanvar holatiga aylanma kassa mablag'larining zaruriy hajmidan ortgan qismi va boshqa noinflyatsion manbalar hisobidan qoplash mo'ljallanmoqda.

 

 

UzReport

Texnik qo'llab-quvvatlash NBU

onlayn

Xabar yuborildi

Qaytish bo\'shliqlar ro'yhatiga



Javob foydali bo'lsa, xursand bo'lamiz!

Texnik qo'llab-quvvatlash NBU

Men sizning virtual yordamchiman.

Texnik qo'llab-quvvatlash NBU

Kerakli bo'shlikni tanlang

Kartani blokdan chiqarish uchun karta ochilgan filialga shaxsingizni tasdiqlovchi hujjat bilan murojaat etishingiz lozim.

Uzcard kartasi sms xabarnomasi bankomat orqali yoqish mumkun. Humo kartasining sms xabarnomasi karta ochilgan filial orqali yoqiladi.

Milliy va xorijiy valyutadagi barcha kartalarga Milliy ilova yordamida masofadan turib buyurtma berishingiz mumkin.

Agar Siz kartangizning PIN-kodini unutgan bo’lsangiz karta ochilgan bank filialiga shaxsingizni tasdiqlovchi hujjat bilan murojaat qilishingiz lozim.

Kartangiz (UzCard/HUMO) yo’qolganda bankning “Milliy” ilovasi orqali o’zingiz bloklashingiz yoki bankning (78) 148- 00 10 raqamiga qo’ng’iroq qilib operatorlardan kartani bloklashini so’rashingiz mumkin.

Identifikatsiya qilish jarayoni masofadan turib, bevosita Milliy ilovasining o‘zida amalga oshiriladi. Buning uchun ilovaning asosiy ekranida yuqori chap burchakdagi belgini bosing va menyudan "Identifikatsiya" opsiyasini tanlang va uning barcha bosqichlaridan o'ting.

Milliy ilovada ro’yhatdan o’tgan raqamni o’zgartirish uchun o’zingizga qulay bo’lgan O’zmilliybank filialiga shaxsingizni tasdiqlovchi hujjat bilan murojaat qilishingiz mumkin.

Elektron hamyon- pul mablag’larni saqlash, shuningdek, hisobiga yoki bank kartasiga ilova orqali pul o’tkazish imkonini beruvchi tizim.

Parolni tiklash orqali “maxfiy savolga javob”ni kiritasiz.

Milliy bankda hozirda “Western Union”, “MoneyGram”, “Золотая Корона”, “Asia Express”, “Contact”, “Swift” xalqaro pul o’tkazmalari mavjud.

Milliy mobil ilovasi foydalanuvchilari Rossiyadan pul o‘tkazmalarni "Sberbank onlayn" servisi yordamida milliy valyutadagi elektron hamyonga, Milliy bankning UzCard yoki HUMO kartasiga olishi mumkin.

O‘tkazma rublda amalga oshiriladi- elektron hamyonga yoki kartaga kelib tushishida u avtomatik tarzda so‘mga konvertatsiya qilinadi. Qo’shimcha komissiyalar undirilmaydi.

Visa Direct - “Milliy” mobil ilovasi orqali dunyoning 50 dan ortiq mamlakatlariga, shu jumladan O'zbekiston banklarining Visa kartalariga mablag' yuborish xizmati hisoblanadi.

shaxsingizni tasdiqlovchi hujjat

o’tkazma nazorat raqami

jo’natuvchining ism Sharifi

jo’natuvchining mamlakati

kutilayotgan pul miqdori

NBFAUZ2X

O'zmilliybank omonatlarini “Milliy” ilova orqali masofadan ochish, to’ldirish va mustaqil monitoring qilish imkoniyatlarii mavjud.

Omonatingizni tasarruf etish huquqini uchinchi shaxsga berish uchun Notarial idora orqali tasdiqlangan ishonchnoma bo’lishi lozim.

Omonatingizni tasarruf etish huquqini uchinchi shaxsga berish uchun Notarial idora orqali tasdiqlangan ishonchnoma bo’lishi lozim.

Yo’q. Onlayn omonat ilova orqali yopiladi.

Ularda pul mablag’lari uchun qat’iy belgilangan muddat mavjud emas va omonatchi istalgan vaqtda o’z mablag’larini olishi mumkin.

- Ta’sischi, direktor, bosh buxgalter pasporti;

- Direktorni tayinlash to‘g‘risida buyruq;

- Guvohnoma (Sertifikat);

- Ta’sischilarning qarori;

- Litsenziyalar;

- Garov kadastri/texnik pasporti;

- Garovnning fotosuratlari;

- Yetkazib beruvchi bilan shartnoma;

- Ijara kelishuvi/biznes yuritilayotgan

faoliyat manziliga mulkchilik huquqlari to‘g‘risida guvohnoma nusxasi;

Mazkur ro‘yxat kreditlash masalasini ko‘rib chiqish uchun yakuniy hisoblanmaydi, va Bank xodimlari ko‘rib chiqilayotgan loyihaga taalluqli boshqa ma’lumotlarni va hujjatlarni so‘rab olishi mumkin.

Arizani ko'rib chiqish muddati taqdim etilgan hujjatlarning to‘laligiga bog‘liq holda 1 kundan 3 kungacha egallaydi.

Kredit uchun ta’minotlarning har xil turlari, jumladan, ko‘chmas mulk, avtotransport garovi, hamda jismoniy yoki yuridik shaxslarning kafolatlari qabul qilinadi.

Jarima sanksiyalarisiz kreditni muddatidan oldin so'ndirish imkoni mavjud.

Ariza berish paytida korxonani ro'yxatdan o'tkazish muddati 6 oydan ortiq bo'lishi kerak.

Kredit bo‘yicha asosiy foizdan tashqari, garovni sug‘urtalash va uni rasmiylashtirishga xarajatlar yuzaga kelishi mumkin. Biroq, yashirin xarajatlar ko‘zda tutilmagan

- Kompaniyaning ta'sis hujjatlari (ustav, ro'yxatdan o'tish to'g'risidagi guvohnoma)
- Kompaniya vakillarining vakolatlarini tasdiqlovchi hujjatlar
- Sotib olinayotgan avtomobil uchun shartnoma
- Garov mulkiga egalik huquqini tasdiqlovchi hujjatlar (agar garov talab etilsa)

- Professional maslahat va qo'llab-quvvatlash: Mutaxassislar rasmiylashtirishning barcha bosqichlarida professional maslahat va yordam ko'rsatishga tayyor va mijozlarga taklif etilayotgan kredit mahsulotlaridan maksimal darajada foydalanishga yordam beradi.
- Kreditning maqbul muddati va miqdorini tanlash imkoniyati.
- Rasmiylashtirishning soddaligi: Hujjatlarga minimal talablar va arizalarni ko'rib chiqishning tezkor jarayoni.
- Biznesni qo'llab-quvvatlash: Avtoparkni yangilashga yordam beradigan moliyalashtirish

Milliy bank arizalarni ko'rib chiqishning tez va samarali jarayonini ta'minlashga intiladi. Yuridik shaxslar uchun avtokredit olishga arizani ko'rib chiqishning o'rtacha muddati 3 dan 5 ish kunigacha

Garov sotib olinayotgan yangi avtomobil bo'lishi mumkin

Rasmiy dilerlardan yangi avtomobillarni sotib olish imkoniyati

Arizani ko'rib chiqish muddati taqdim etilgan hujjatlarning to‘laligiga bog‘liq holda 1 kundan 3 kungacha egallaydi.

Kredit uchun ta’minotlarning har xil turlari, jumladan, ko‘chmas mulk, avtotransport garovi, hamda jismoniy yoki yuridik shaxslarning kafolatlari qabul qilinadi.

Jarima sanksiyalarisiz kreditni muddatidan oldin so'ndirish imkoni mavjud.

Ariza berish paytida korxonani ro'yxatdan o'tkazish muddati 6 oydan ortiq bo'lishi kerak.

Kredit bo‘yicha asosiy foizdan tashqari, garovni sug‘urtalash va uni rasmiylashtirishga xarajatlar yuzaga kelishi mumkin.  Biroq, yashirin xarajatlar ko‘zda tutilmagan

- Ta’sischi, direktor, bosh buxgalter pasporti;
- Direktorni tayinlash to‘g‘risida buyruq;
- Guvohnoma (Sertifikat);
- Ta’sischilarning qarori;
- Litsenziyalar;
- Garov kadastri/texnik pasporti;
- Garovnning fotosuratlari; 
- Yetkazib beruvchi bilan shartnoma;
- Ijara kelishuvi/biznes yuritilayotgan
faoliyat manziliga mulkchilik huquqlari to‘g‘risida guvohnoma nusxasi;

Mazkur ro‘yxat kreditlash masalasini ko‘rib chiqish uchun yakuniy hisoblanmaydi, va Bank xodimlari ko‘rib chiqilayotgan loyihaga taalluqli boshqa ma’lumotlarni va hujjatlarni so‘rab olishi mumkin.