Сила в доверии

Background
Авто платежи в приложении Миллий
Наслаждайтесь своим свободным временем!
Подробнее
Background
Покупайте в рассрочку без наценок
0% переплат, 0 сум первый взнос, до 12 месяцев. Тысячи магазинов-партнеров по всему Узбекистану.
Подробнее
1344
+998 78 148 00 10 Call центр:
Режим работы с 9:00 до 21:00
НБУ в соцсетях:

Djamshid Usmanov: NBU information system answers international standards

04.10.2015 2312

Djamshid Usmanov: NBU information system answers international standards - Uzbekistan News Making swift calculations, storing and processing large amounts of information, ensuring high level of service in information sector, and providing for flexible and operative management of resources, are among the main objectives that modern financial and economic organisations expect of information systems.  

All latest trends and swings in the development of world banking information systems find their reflection in the Uzbek banking sector as well. The journalists of UzReport Information Agency delved into the current information technology infrastructure of the National Bank for Foreign Economic Activity of the Republic of Uzbekistan.

The National Bank for Foreign Economic Activity of the Republic of Uzbekistan offers a wide spectrum of services both to businesses and to individual clients. Automated Banking System (ABS) T24, functioning in the National Bank, allows for swift control of its resources and branches, concentrating the funds in necessary regions. It should be noted that the National Bank integrated the system in 2004, well ahead of many CIS countries.

“Today, the system’s flexibility allows us to extend its functionality with regard to current requirements of the National Bank of the Republic of Uzbekistan. In 2010 the programme was updated so that it could ensure centralised online work, which answers international standards. ABS T24 has had SWIFT system fully integrated in its code. In addition interfaces to other payment systems have been developed. One ABS T24 system maintains many branches and subsidiaries, securing coordination with foreign branches,” - says Djamshid Usmanov, the specialist of Information Technologies Department of NBU.

As the experts of the National Bank noted, the information system of this financial institution is aimed primarily at ensuring high quality of inter-banking relations with financial organisations of the world. It is also the system’s priority to offer top-end services to the clients within the republic.

 

UzReport

0
1



Читайте также

Смотреть все новости

Оставайтесь в курсе последних событий

Будем отправлять одно письмо в неделю, и никакого спама

Последнее обновление сайта: 29.03.2024 04:48:51

Лицензия Центрального Банка Республики Узбекистан №22 от 25.12.2021 г.
© 2024 NBU. Все права защищены. Обнаружив в тексте ошибку, выделите её и нажмите Ctrl+Enter

Яндекс.Метрика

В случае обнаружения несоответствия в информации, представленной на разных языках, необходимо руководствоваться вариантом на государственном языке. При использовании материалов сайта ссылка на веб-сайт www.nbu.uz обязательна.

Техническая поддержка NBU

в сети

Обращение отправлено!

Пожалуйста, ожидайте ответа на
указанный вами Email-адрес

Служба поддержки NBU


Я - Ваш виртуальный помощник.
Загрузка...

Служба поддержки NBU


Выберите интересующую тему

Ваше сообщение успешно отправлено

Наш специалист ответит вам в течение рабочего дня. В связи с большим числом запросов во время пандемии COVID-19 возможны небольшие задержки при ответе на обращения.

Примите участие в улучшении качества обслуживания
Ответьте пожалуйста на 3 вопроса
Пройти опрос