The power of trust

Background
Milliy Deposits
Explore more profitable deposits!
More details
Background
Solfy Installment Card
Shopping with interest-free installments
More details
1344
+998 78 148 00 10 Call Centre:
Operating hours from 9 AM to 9 PM
NBU in social networks:

ЦБ В Узбекистане выпущено в обращение 18,2 млн. пластиковых карт

18.07.2016 1523

ЦБ: В Узбекистане выпущено в обращение 18,2 млн. пластиковых карт Центральный банк Республики Узбекистан провел расширенное заседание Правления, посвященное итогам деятельности банковской системы за I полугодие 2016 года. На заседании было отмечено, что из года в год растет доля банковских услуг в структуре финансовых услуг, а в отчетном периоде данный показатель составил 87% и вырос в 1,2 раза по сравнению с аналогичным периодом прошлого года. Это результат целевых мер по расширению объема и повышению качества оказываемых банковских услуг населению и субъектам предпринимательства. Кроме того, на сегодняшний день принимается ряд мер по дальнейшему развитию безналичных платежей, что демонстрирует интенсивный рост количества выпускаемых в обращение пластиковых карточек. Сегодня в республике эмитировано более 18,2 млн. пластиковых карт, а количество установленных терминалов достигло 200,8 тыс. штук.

0
0



Receive the Latest News

We will send one email a week, no spam

Latest site update date: 01/27/2023 05:57:29 pm

License of the Central Bank of the Republic of Uzbekistan No. 22 dated Dec. 25, 2022
© 2023 NBU. All rights reserved. If you find an error in the text, highlight the wrong text and press Ctrl + Enter

If you find a discrepancy in the information provided in different languages, please follow the option in the state language. When using the site materials reference to www.nbu.uz web-site is required

Feedback

Contacts

Opening hours of electronic applications
from 09:00 till 18:00 from Monday to Friday

101 Amir Temur Avenue, Tashkent 100084, Uzbekistan

Your message has been sent successfully

Our specialist will answer you within a working day. Due to the high number of requests during the COVID-19 pandemic, there may be some delays in responding to requests.

Take part in improving the quality of service
Please answer 3 questions
Go to quiz