The power of trust

Background
Milliy Deposits
Explore more profitable deposits!
More details
Background
Auto Payment
Enjoy your free time!
More details
Accessibility
View:
Font size:
1344
+998 78 148 00 10 Call Centre:
Operating hours from 9 AM to 9 PM
NBU in social networks:

Банки Узбекистана выпустили в обращение свыше 13,4 млн. пластиковых карт

22.01.2015 1981

По итогам 2014 года в Узбекистане доля банковских услуг в структуре финансовых услуг составила 89% и выросла в 1,3 раза по сравнению с 2013 годом. Это результат целевых мер по расширению объема и улучшению качества оказываемых банковских услуг населению и субъектам предпринимательства.

Банками Узбекистана особое внимание уделяется развитию безналичных расчетов. В частности, по итогам 2014 года банками выпущено в обращение свыше 13,4 млн. пластиковых карт, а количество установленных терминалов в объектах торговли и сервиса достигло 159 тыс. штук.

Такие данные были озвучены на очередном расширенном заседании Правления Центрального банка Республики Узбекистан, посвященном итогам деятельности банковской системы за 2014 год и выполнению важнейших направлений и приоритетных задач экономической программы на 2015 год.

 

UzReport

0
0



Receive the Latest News

We will send one email a week, no spam

Latest site update date: 03/29/2024 05:38:02 pm

License of the Central Bank of the Republic of Uzbekistan No. 22 dated Dec. 25, 2022
© 2024 NBU. All rights reserved. If you find an error in the text, highlight the wrong text and press Ctrl + Enter

Яндекс.Метрика

If you find a discrepancy in the information provided in different languages, please follow the option in the state language. When using the site materials reference to www.nbu.uz web-site is required

Technical support NBU

online

Message sent!

Please wait for a response to
your email address

Helpdesk NBU


I am your virtual assistant.
Loading...

Helpdesk NBU


Choose a needed theme

Your message has been sent successfully

Our specialist will answer you within a working day. Due to the high number of requests during the COVID-19 pandemic, there may be some delays in responding to requests.

Take part in improving the quality of service
Please answer 3 questions
Go to quiz